Keď ste rozhodnutý vykonať online nákup, mali by ste sa pridržiavať týchto 3 dôležitých krokov:
1. nakupujte len u preverených obchodníkoch,ktorí pôsobia dostatočne dlho na trhu, taktiež si o nich zistite čo najviac relevantných informácií
2. veľmi dôležité je skontrolovať, či webová stránka neobsahuje preklepy,napr. DISNEY – DISENY – v takomto prípade okamžite opustite stránku, pretože to svedčí o jej nedôveryhodnosti
3. ubezpečte sa v tom, že web stránka je zabezpečená –začínať by mala takto: https:// a v poliach s web adresou je umiestnená ikona zámku
Čoho sa ešte treba pridržiavať?
Pri nákupe cez internet vám odporúčame zaplatiť kartou, nie prevodom na účet. Týka sa to reklamácie. Keď platíte kartou, naskytnú sa vám možnosti ako transakciu reklamovať, a to najmä v prípade, keď vám tovar nie je dodaný alebo ak je nesprávne odúčtovaný.
Niektoré banky prinášajú možnosti, ako meniť limity týkajúce sa internetových platieb vďaka mobilným aplikáciám. Kupujúci má možnosť vypnutia internetového limitu na karte a aktivuje ho v prípade nákupu tovaru so sumou, ktorú si zadá.
Okrem toho, môžete vyskúšať vygenerovanie jednorazových údajov, týkajúcich sa karty, ktorá slúži na internetové nákupy. Ak vyskúšate túto možnosť, tak už nie ste povinný zadávať údaje o vašej platobnej karte na stránke predávajúceho.
Kontaktujte banku
V každom prípade sa obráťte na banku. Banka vám v lehote 30 dní od podania reklamácie pošle stanovisko o tom, v akom stave je reklamácia. V tomto prípade, nezáleží ani na tom, či bol tovar zakúpený prostredníctvom slovenského alebo zahraničného internetového obchodu. Banka vás informuje o výsledku v momente, keď jej stanovisko zašle prijímajúca banka. Ide o banku, ktorej na účet klient zaslal finančné prostriedky. Po týchto úkonoch banka zabezpečuje prešetrenie konkrétnej reklamácie spoločne s jej neodkladným vybavením.