Dodávateľ pre Apple Inc tiež povedal, že by sa lomka asi 1000 pracovných miest, alebo desatina svojich pracovných síl, pretože aj naďalej niesť hlavný nápor svojho neskorého posunu na organické svetlo emitujúce diódy obrazovky a sklamaním predaja iPhone XR, jediný model s displejom z tekutých kryštálov (LCD).
Čistá strata Japonska za tri mesiace končiace v marci bola 98,6 mld. Jenov oproti 147 mld.
„Predtým sme podnikli niekoľko reštrukturalizačných opatrení, ale ukázalo sa, že nestačia na to, aby vykompenzovali horší ako očakávaný pokles dopytu po smartfóne (obrazovky),“ povedal v stredu na tlačovej konferencii výkonný riaditeľ Yoshiyuki Tsukizaki.
„Ťažké prostredie v segmente smartfónov bude pravdepodobne pokračovať v prvej polovici,“ povedal a dodal, že spoločnosť nemôže sľúbiť, že sa tento rok po piatich po sebe idúcich ročných stratách vráti k zisku.
Výsledky spoločnosti Japan Display budú pozorne sledované jej čínsko-taiwanskými nápadníkmi, ktorí tento týždeň odložili až 80 miliárd jenových investícií, aby prehodnotili vyhliadky spoločnosti.
Avšak, podľa Japonska Display CFO Takanobu Oshima, Screen Maker robí stabilný pokrok v diskusiách s kupujúcou skupinou.
Zástancovia „vykonali potrebnú náležitú starostlivosť a nemali obavy z našich finančných podmienok,“ povedal na briefingu. „Ale výhľad podniku sa mení a chcú to prehodnotiť.“
Výpomoc by umožnila kupujúcim – vrátane taiwanského výrobcu plochých obrazoviek TPK Holding Co Ltd a čínskej investičnej spoločnosti Harvest Group – stať sa najväčšími akcionármi spoločnosti Japan Display s podielom 49,8%, ktorý nahradí japonský fond podporovaný vládou.
Dlhodobé oneskorenie záchrany by mohlo ohroziť prežitie spoločnosti Japan Display, ktorá vznikla v roku 2012 spojením LCD podnikov spoločností Hitachi Ltd, Toshiba Corp a Sony Corp v rámci obchodu sprostredkovaného vládou.