Chcete byť úspešným biznismenom?

Ak ste sa už zamýšľali nad tým, že by ste sa stali podnikateľom, verte, žeúspech Vám nespadne len tak z neba. Mnoho ľudí sa už o to pokúšalo a neuspelo. Snáď najdôležitejšia vec, ktorú potrebujete je vytrvalosť. Nikdy to netreba vzdať. Niektorí sa snažia aj celý život, no nikdy nedosiahnu taký úspech, aký si predstavovali a iní sa so schopnosťou manažérov už narodia.  Príkladom je aj americký biznismen Michael Dell.

dohdoa.jpg

Dnes už päťdesiat štyri roční zakladateľ a hlavný predstaviteľ firmy Dell začínal, ako obyčajný človek, len pomocou svojho nadania. Jeho záujem o obchod sa prejavil už v jeho siedmych rokoch, keď si kúpil svoju prvú kalkulačku. Neskôr, keď mal dvanásť začal obchodovať s poštovými známkami a keď mal pätnásť rozhodol sa rozobrať svoj počítač značky Apple II. Zo zvedavosťou pozoroval jednotlivé súčiastky a snažil sa pochopiť systém jeho fungovania.
Počas štúdia na univerzite v Austine sa rozhodol pre zarábanie si pomocou predaja počítačov, ktoré v tej dobe neboli priamo k dispozícií. Treba spomenúť, že popri jeho obchodovaniu chodil na brigády, ako jeho rovesníci a zarábal si aj za umývanie riadu. Jeho inteligencia sa odrazila aj pri jeho brigáde v Huston Post, kde jeho nápad, ako získať nových prívržencov pre noviny sa osvedčil a celkový zisk, ktorý po roku z tohto nápadu zišiel bol až osemnásť tisíc dolárov.

peníze.jpg

Firma, ktorú dnes Michael vedie sa začala rozvíjať už počas jeho študentských čias. Steny jeho internátnej izby by mohli hovoriť o všetko, čo sa vtedy dialo. Mladý Michael svoj nápad priameho predaja ďalej rozvíjal a dnes sa teší z plodov svojho umu. Svoje myšlienky pretváral do skutkov a nenechal sa odradiť konkurenciou, či neprajníkmi, ktorý v jeho myšlienkach videli len stratu času.
Byť podnikateľom teda neznamená len sedieť za kopov papierov, či vybavovať telefonáty. Znamená to zanietenie pre vec. Vašu zaujatosť a hlavne vieru, že sa to podarí. Základom je odrazový mostík. Treba sa do toho pustiť a nie len o tom premýšľať.  Musí to byť niečo, do čoho sa nemusíte doslova tlačiť. Malo by Vám to prinášať radosť a taktiež musíte myslieť na ľudí okolo seba. Nie nadarmo sa hovorí, že nás zákazník je náš pán. Michael Dell to vedel, a myslel na tých, ktorý si jeho počítače kúpili. Vytváral ich hlavne pre nich. Bez záujmu ľudí o jeho produkt, by nikdy nič nepredal.